Acest site foloseste cookie-uri de la Google pentru livrarea serviciilor si analizarea traficului. Adresa dvs. IP si programul user agent sunt trimise catre Google impreuna cu valorile privind performanta si securitatea pentru asigurarea calitatii serviciului, generarea statisticilor de utilizare, detectarea si remedierea abuzurilor.Aflati mai multe
OK
|
|
|
Browsing: Photo_Gallery A,B,C...Z can inspire you «-» Photo_Gallery SUCCESS Who`s Who «-» Galerie -V- VIP, Artisti, Vedete, Personalitati «-» Talente Marius Vernescu, singurul jazzman roman distins in 2002 cu Marele Premiu la Montreux, cel mai cunoscut festival de gen din Europa Who`sWho_VP
Talente Marius Vernescu, singurul jazzman roman distins in 2002 cu Marele Premiu la Montreux, cel mai cunoscut festival de gen din Europa Who`sWho_VPArtisti:V: MARIUS VERNESCU Născut în Bucureşti, la 6 iulie 1972, Marius Vernescu a început studiul pianului la 7 ani, apoi a urmat Liceul de Muzică "Dinu Lipatti" şi a devenit student al Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti timp de doi ani. Între timp, a început să se afirme ca pianist de jazz, colaborând şi cântând alături de Garbis Dedeian, Tudy Zaharescu, Anca Parghel sau Emil Soumah. A participat la Festivalurile de Jazz de la Sibiu, Braşov, Iaşi, Costineşti şi Timişoara, dar şi în Grecia (Corinthos şi Atena), Italia, Austria sau Ungaria (Budapesta). După ce şi-a desăvârşit studiile în străinătate (Academia de Jazz - Hanovra, Germania) şi după absolvirea cursurilor de vară de la Graz (Austria), a revenit în România. “Un temperament romantic, cu o tehnică fabuloasă şi plină de culoare, personalizându-se prin rupturi de tempo extrem de bine gestionate, Marius Vernescu era el însuşi atât de încântat de regăsirea cu publicul bucureştean încât n-ar mai fi plecat de pe scenă, spre încântarea auditoriului” - se scria într-o cronică. Ca o reconfirmare a valorii pianistului român, lui Marius Vernescu i s-a înmînat în cadrul Galei Premiilor de Jazz 2002, spectacol prezentat de Florian Lungu şi realizat de Alexandru Şipa, Premiul pentru “Cea mai valoroasă performanţă externă a unui muzician român”. În plus, Marius Vernescu este singurul jazzman român care a fost distins în 2002 cu Marele Premiu la Montreux, cel mai cunoscut festival de gen din Europa. Marius Vernescu a sustinut numeroase concerte de jazz alături de colegii săi din trupa "Funk Jazz Group": Jan Stoian (chitara), Tudy Zaharescu (tobe) şi Robert Cina (contrabas). Marius Vernescu a condus şi grupul “Aqua” din care fac parte Răzvan Cojanu (chitara bas) şi Laurentiu Stefan (baterie). Despre trio-ul “Aqua” şi primul său album, criticul Alex Vasiliu scria in martie 2005: “Marius Vernescu e un sensibil al inceputului de veac XXI. De aceea e in stare sa cinte si sa mai convinga ascultatorul cu un vals. Astazi vreau sa scriu repede, scurt si bine despre Marius Vernescu. La inceputul lui iulie 2008, a implinit 33 de ani. Cânta la pian de parc-ar fi fost student la clasele de jazz conduse simultan de Oscar Peterson, Keith Jarrett, Kenny Kirkland sau Michel Petrucciani. Eu unul î văd pe toţi cu ochii minţii ca şi cum, în timp ce îl ascult, cineva le-ar alterna rapid imaginile pe un ecran. Mi-a atras atenţia în februarie 2004 la Bucureşti, l-am ascultat tihnit în noiembrie 2004 la Iaşi, savurez tot mai mult, din ianuarie încoace, muzica inregistrată pe primul lui disc. CD-ul "Jazz for friends" lansat de Softrecords, FuzzionFashion, incepe in forta cu o "Gluma". "Joke" (titlul original) e o tema melodica bazata pe o simpla gama si-l descopera mai intii pe virtuoz. Intr-un tempo atit de alert, te-ai astepta ca notele insirate indelung pe claviatura sa-si piarda logica de dragul vitezei. Insa ele nu-s doar aiuritor de egale, ci asezate in starea de coerenta ce incheaga melodia. Inregistrarea se cere ascultata de doua-trei ori ca sa prinzi locurile si rosturile formulelor melodico-ritmice de sorginte traditionala romaneasca trecute ca un fulger pe linga urechi, "secunda" de free in care explodeaza pe furis. După obiceiul meu de a selecta de pe disc intii creatiile protagonistului, ascult cele 8 minute şi 27 de secunde ale "Dedicate lui Betty". O confesiune ce-l descopera acum limpede pe melodistul si armonistul Marius Vernescu. Tema e de o frumusete amintindu-l pe Michel Petrucciani. Ceea ce nu inseamna nici pe departe copie, pastisa: Vernescu e tinar, si apoi, de-ar fi cit mai multi romani capabili sa se lase atit de frumos tutelati de un aşa model. Imi place transformarea neobservata a melodiei intr-o ingenioasa coloana de acorduri, de o opulenta cromatica ce nu acopera tema originara. Coloanei de nuante armonice ii urmeaza coloana de nuante expresive ce lasa loc in final tacerii in care se sting ultimele sunete. Vernescu stie sa creeze atmosfera, muzica. Probabil că "Cinci zile in Paris" i-au aratat autorului un oras pe care si l-a imaginat si prin muzica aceluiasi neuitat Petrucciani. O nostalgie, o frumusete pe care noi, romanii, sintem sortiti sa n-o pierdem nici daca am vedea 25 de zile de agitatie, trafic si amestec de natii "à Paris". La final de disc, o "Doină". Cultura pianistică modernă de jazz pare a se armoniza cu spiritual traditional românesc, de care europenii din vest, americanii şi canadienii trebuie sa afle. Asa cum si noi, esticii, tot aflam de vreo 80 de ani incoace, ascultind tot ce-i mai bun dintr-o intreaga istorie a jazzului. Nu stiu cum se simte si ce exprima Marius Vernescu in studio, lipsit de public. Deocamdata, cele opt inregistrari ordonate pe discul de debut, selectate din inregistrari realizate la Bucuresti, Hanovra si Viena, reflecta un interplay desavirsit atât cu basistul Vlaicu Golcea, cât şi cu bateristul Tudy Zaharescu”. Marius Vernescu a lansat la Art Jazz Club şi primul său disc intitulat "Jazz for friends". Albumul, care contine opt piese inregistrate in concerte la Viena, Hamburg si Bucuresti, in varianta trio sau solo, este realizat de Marius Vernescu - pian, alături de Vlaicu Golcea (bas) şi Tudy Zaharescu (baterie). "Unii spun ca e cam târziu, alţii, cam devreme", a declarat cu modestie Marius Vernescu, preferand ca întotdeauna să lase muzica sa vorbeasca pentru el. Artistul a explicat ca a preferat sa aleaga piese live, in care se simte si prezenta publicului, deşi era mai simplu sa inregistreze in studio. "E o altfel de emotie" - a explicat el. “Un demers provocator ca relaţie bivalentă de senzaţie şi intelect faţă de actul interpretativ, o anume interogare deschisă permanent răspunsurilor muzicale potrivite şi constituirii unei viziuni proprii... Astfel ar putea fi surprinsă, în câteva cuvinte, întalnirea cu pianistul Marius Vernescu în concert, unde el straluceşte de fiecare dată. Ca un artist sobru şi vădit interiorizat, însă plin de rafinamente şi atât de cuceritor atunci când încearca (şi, fără îndoială, reuşeste!) să-şi domine pe de-a întregul ”jumătatea”: claviatura în alb - negru... Original şi spectaculos nu doar ca performanţă pur tehnică, ci şi capabil să transmită emoţii puternice, tânărul solist îşi configurează riguros piesele, urmând parcă “legile” subtile ale contrastelor, cu forţa lăuntrică şi multă intuiţie în rostirea instrumentală, într-un permanent echilibru afectiv-cerebral, static-dinamic ori tensionat-liniştitor. Iar discursul revărsat generos de el în clape de pian se materializează atât prin strucuri îndreptate spre un “ceva” precis, bine articulat în spaţiul scenic, cât şi prin izbutite improvizaţii, fără hotare între genuri şi stiluri şi, mai ales fără prejudecăţi, cu aspectul unor construcţii fireşti şi al unor transpuneri subiective capabile să-i contureze profilul. Şi totul - într-un cadru sonor simplu, uneori chiar subjugat de esenţă, cu discrete jocuri de lumini si umbre, cu planurile în mare parte mărginite de contururi “negre” ori prin opozitie, “albe”, poate tocmai cu rolul de a separa, întrepătrunde sau suprapune temele, variate ca factură si provenienţă. Îmbinând diferitele nivele semnificante, de la obiectual-concret până la gândirea muzicală mai profundă şi trecând prin configuraţii de artă modernă, clasică, jazz pur, folclor străpuns de swing., Marius Vernescu apare ca un virtuoz fără ostentaţie, cu un nebănuit temperament vulcanic dar şi foarte sensibil, dăruit publicului pe care şi l-a format, mai ales dupa câştigarea prestigiosului Concurs de la Montreux, în 2002. Iată-l acum pe Marius Vernescu, lansat de Soft Records, atât ca solist, cât şi în formula de trio, alături de valorosul contrabasist Vlaicu Golcea şi de bateristul Tudy Zaharescu, deja o legendă vie a jazz-ului românesc, într-o selecţie de înregistrări ”live”, decupate din concerte de excepţie susţinute la Bucureşti, Hanovra şi Viena în 2003, unde fiecare piesă apare ca un “tablou” acordat dupa o anumită tonalitate expresivă, ca o binevenită evadare într-o fascinantă lume de sunete şi de imagini muzicale care pot oricând dezvălui adevăratele virtuţi ale claviaturii în alb şi negru” - Mirela Stoenescu Subcategorii
Acorda pentru Talente Marius Vernescu, Singurul Jazzman Roman Distins In 2002 Cu Marele Premiu La Montreux, Cel Mai Cunoscut Festival De Gen Din Europa Who`SWho_VP cate puncte crezi ca merita in opinia ta!
![]() ![]()
|
COLABORATORI ![]() ![]() Contact InfoFashion |
© InfoFashion.ro 2005 - 2025
|